piątek, 25 marca 2016

Witam serdecznie



Sprzątanie, sprzątanie, ……czyli wiosenne porządki.
W tym roku mamy dwie okazje, aby zacząć sprzątać , ponieważ święta oraz  pierwsze wiosenne listki, zmusiły nas do chwytania ścierki i czyść, co się da!, a jakże …. Ha ha!
Dawniej pierwsze dni Wielkiego Tygodnia poświęcano czas na prace w gospodarstwie - bielono ściany, sprzątano obejście i domostwo, wymiatano śmieci poza obręb zagrody, aby nikt nie zauważył.
I tutaj chce polecić. Kupowałam wiele płynów do mycia szyb. Zawsze pozostawiały smugi lub ciężko było je wypolerować, a po tygodniu nie widać było, że są umyte. Tym razem zdecydowałam się na Ajax i efekt genialny, mycie super, szyby błyszczą się, a po tygodniu wyglądają jakby były umyte dzisiaj.


Mam złamanego palca, a wiec ciężko mi myć podłogę. Wpadłam na pomysł, aby kupić chusteczki do mycia podłóg, powiem szczerze sprawdzają się idealnie. Podłoga pachnie i jest czysta. Także dla leniuchów i po kontuzjach dobry sposób utrzymania porządku. Poradzić sobie w każdym momencie życia.


W Wielki Czwartek zwyczajowo przesadzano kwiaty doniczkowe i sadzono drzewka. To jest obyczaj bardzo stary, bo wiem, że moja babcia również przesadzała kwiaty. Ja przesadziłam Sundaville. Cała zimę przestały w piwnicy i puściły mi młode łodygi.  Roślina pełna kwiatów od maja do przymrozków. Bardzo pięknie prezentuje się na balkonie. Tak było w zeszłym roku.


Kiedyś były te tradycje, we czwartek zaczynano barwić jaja - wyłącznie w grupach zamężnych kobiet i dziewcząt. Daje tu przykład, czym barwimy naturalnie jajka. Ja zawsze wybieram skorupki cebuli. Lecz mam swoje pisanki haftowane i malowane akrylami.


Kolejnym do polecenia jest płyn niemiecki do prania Weißer Riese. Pierze dokładnie i widać to, że ubrania są czyste. Wypróbowałam go na firankach, efekt - bielutkie totalne. Jak również Persil, którego o tym zapachu nie mogę dostać.

 












Płyn do płukania niemiecki o zapachu soft& oils, ale w Rossmanie kupiłam ten sam zapach. Tu mogę powiedzieć, że po wypraniu bardziej pachnie i bardziej miększe są ubrania.

 

W Rossmannie zakupiłam magiczną gąbkę i .... jest naprawdę magiczna, czyści idealnie wszystko. Usuwa skutecznie brud nawet stary, a wystarczy tylko woda i gąbka. Można czyścić ściany, drzwi, podłogi, ceramikę łazienkowej, fugi i kafelki.



Więc skończyłam moje sprzątanie i zaczęłam dekorować mój zakątek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz