piątek, 1 stycznia 2016

Pierwszy dzień roku





Witam serdecznie w Nowym Roku 2016.

Zaczęłam go bardzo spokojnie i w wielkim skupieniu. Dostałam od Mikołaja puzzle i postanowiłam, że spędzę wreszcie czas odpoczywając i przy miłej muzyce z Radia Plus.
Udało mi się ułożyć dość sporo.


 

W nowym roku nie mogło zabraknąć i grochówki oraz szlachetnego z ciast, jak tort.
Oto przepis z mojej prywatnej książki kucharskiej. Według babć grochówka daje powodzenie w nowym roku.







Wszyscy myślą, że jest już po Bożym Narodzeniu i mamy ten czas za sobą.
Lecz …. Nasze babcie opowiadały o przesadach lub wróżbach. Ja pamiętam tylko o 12 dniach, które liczą się od 25 grudnia do Trzech Króli.
1 styczeń przekazuje wróżby na sierpień.
Sprawdzam pogodę od wielu lat, a wiec dziś było słonko i mrozik -9. Zapowiada się pogodny sierpień, ale zobaczymy.
Dziś nie sprzątać i nie robić prania, aby nie wymyć swojego szczęście. Zapalić kadzidło, aby jego zapach przywołał powodzenie.
Zrobić coś dobrego dla zwierząt, nakarmić ptaki, a młodsi bracia będą ci pomagać przez cały rok. Ja mam swoich pupilów w domu i za oknem, sikorki. 



Do wieczornej kąpieli dodać soli zapachowej, aby symbolicznie zmyć z siebie złą energię starego roku. Przede wszystkim w nowym roku musi pierwszy przekroczyć próg mężczyzna.
Ale nie tylko wróżby ….
Wyszyłam specjalnie serwetkę z postaciami piosenki Twelve days of Christmas. Została opublikowana w 1780 roku w książce dla dzieci Mirth without Mischief. Według wiary chrześcijańskiej oraz symbolice ujętej w piosence. 

 

Osiem mleczarek , to 8 dzień po bożym narodzeniu i osiem błogosławieństw.


W  intencji dnia wieczorem zapalić czerwoną świecę na odnowienie życiowej energii.
Oto mój stroik zrobiony specjalnie na 12 dni. Bardzo przyjemnie wygląda, jako ozdoba świąteczna.



Szczęśliwego Nowego Roku 2016 z koniczynką.






                              



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz